poniedziałek, 27 lutego 2012

MoonKam: Nieoceniona Emily:)

Kiedy po raz pierwszy zobaczyłem film z kamer MoonKAMu zastanawiałem się, z jakiej odległości zostały wykonane zdjęcia. Dla przypomnienia - poniżej kadr przedstawiający okolice bieguna południowego Księżyca:
Podpowiedź, jak wyobrazić sobie moment wykonania zdjęcia znalazłem na blogu Planetary Society. Emily Lakdawalla nie tylko zamieściła tam wspomniany film, lecz również link do symulacji przedstawiającej moment, gdy Ebb zaczął wykonywać testowy film. Idąc śladem jej wskazówek udało mi się uzyskać poniższą grafikę:
Można z niej odczytać, że sonda znajduje się 557 mil nad Księżycem. Dla zainteresowanych wystarczy kliknąć ten link, aby przenieść się do Eyes on the Solar System. Ponieważ jednak symulacja chwilę się ładuje, mam jeszcze jedną grafikę, uchwyconą z nieco innej perspektywy:
Widać na niej tym razem z boku, gdzie znajdował się Ebb kiedy kończył wykonywać testowy film. Chciałbym tu mocno zwrócić uwagę, że w trakcie MoonKAM'u sondy będą poruszać się po orbitach, których tory przebiegać będą zaledwie 50 kilometrów nad powierzchnią Księżyca. Można się zatem spodziewać zdjęć o rozdzielczości osiemnastokrotnie lepszej niż to, którym rozpocząłem tego posta. Jak Emily napisała: " Flying over the Moon from that height will be fun!" - w pełni się z tym zgadzam.
Odwołania:
I:\orbiter\ch7\moonkam\MoonKam.htm

Brak komentarzy: