czwartek, 5 czerwca 2014

Dzień Dziecka w Niebie Kopernika

I:\outdoordisk\DzienDzieckawCNK\DzienDzieckaCNK.htm
Niech zdjęcia same mówią za siebie:

Tak wyglądały nasze warsztaty prowadzone w ramach Dnia Dziecka organizowanego przez Niebo Kopernika. Dla mnie była to sympatyczna, kameralna impreza której odbiorcami okazały się przede wszystkim rodziny odwiedzające Planetarium. Nie pomyliłem się pisząc "kameralna". Ze względu na fakt, że w sobotę odbywał się Piknik Naukowy liczba odwiedzających była mniejsza niż zwykle. Dzięki temu nie było tłoku który potrafi zepsuć nawet najstaranniej przygotowane zajęcia, mogliśmy również wejść z uczestnikami warsztatów w bliższe relacje oraz poświęcać poszczególnym osobom więcej czasu.
Miałem też, co mnie osobiście najbardziej ucieszyło, sporo miejsca aby wypróbować funkcjonalność konfiguracji stanowiska do prezentacji w której kluczowe miejsce odgrywał duży, plazmowy monitor oraz sterowanie WorldWide Telescopem przy pomocy konsoli Xbox'a:
Nigdy wcześniej nie próbowałem takiego rozwiązania prowadząc z reguły warsztaty w przyciemnionych salach wyposażonych w rzutniki. Byłem zwyczajnie ciekaw porównania. Wypadło ono korzystnie dla "plazmy" - nawet gdy Słońce ocierało się o ścianę obok obraz był wystarczająco kontrastowy by móc spokojnie prowadzić prezentację, zaś Xbox dawał swobodę poruszania się w trakcie jej prowadzenia. Znalazły się też miejsce i czas, by nieco powspominać. Choć nie mieliśmy tego w planach, udało nam się powtórzyć lądowanie Phoenixa na Marsie:
Dla przypomnienia - widoczny powyżej model został zaprojektowany przez amerykańskiego nauczyciela, Steve'a Widmarka przy okazji trwania misji Phoenix.
I to by było chyba wszystko - taka szybka garść wrażeń. Pozostaje mi jeszcze serdecznie podziękować ekipie z Nieba Kopernika: Kamilowi, Pawłowi i Maćkowi za pomoc przy organizacji warsztatów oraz stworzenie sympatycznej, gościnnej atmosfery.  Mam nadzieję, że jeszcze będziemy mieli możliwość współpracować. Do Warszawy wrócę niebawem, tym razem z okazji finału konkursu "Kosmiczne zagadki" organizowanego przez Bielańskie Centrum Edukacji Kulturalnej. Odbędzie się on 16 czerwca, zaś moja rola polegać będzie na poprowadzeniu prezentacji dla dzieciaków. Fajnie - bo jak się mogłem przekonać czy to w Koperniku czy w trakcie niektórych z poprzednich warsztatów dzieci szkolne to najlepsza i najbardziej zainteresowana Kosmosem publiczność.  Niestety, potem wyrastają i ta pierwotna ciekawość gdzieś się traci. Zagłuszona przez przygotowania do testów, dzięki którym jakże zaszczytnie wypadamy w rankingach PISA? Sam nie wiem.

Brak komentarzy: