czwartek, 26 czerwca 2014

Kosmiczne zagadki

I:\pappert\guideddiscovery\WorldWideTelescope\pilots\bcek\bcek.htm
Postanowiłem jednak nie czekać  i przerzuciłem na Picasę album zawierający parę wykonanych przeze mnie zdjęć w trakcie imprezy "Kosmiczne zagadki", zorganizowanej przez Bielańskie Centrum Edukacji Kulturalnej w Warszawie. Nie są one najlepszej jakości lecz trudno mi było pogodzić ich wykonanie z rolą prowadzącego warsztat na temat WWT który otwierał imprezę. Dwa zamieszczam poniżej:
Powyżej widać panią Annę Chołoniewską otwierającą imprezę, poniżej dzieciaki pochodzące ze szkół których uczniowie brali udział w prowadzonych przez panią Anię warsztatach astronomicznych w BCEK:
Resztę zdjęć można przejrzeć w tym albumie. "Kosmiczne Zagadki" były konkursem podsumowującym warsztaty dotyczące Układu Słonecznego które odbywały się w BCEK'u w tym roku. Prowadziła je pani Anna Chołoniewska, wieloletni nauczyciel i popularyzator astronomii z której działalnością można zapoznać się bliżej na stronie Astropodróże. Co ciekawe, forma tych zajęć dość mocno przypomina model propagowany przez UNAWE czy GTTP- mam tu na myśli połączenie różnych aktywności wykorzystujących multimedia, prace plastyczne czy własnoręcznie wykonane modele. Tak przykładowo wygląda jedna z pomocy dydaktycznych stworzonych przez panią Anię:
Warto ją porównać z analogiem pochodzącym z Universe in a Box. Jak dla mnie dobór materiałów i technik zastosowanych przez panią Anię jest lepszy. Na koniec jeszcze parę słów o mojej prezentacji.
Jak można domyśleć się z pierwszego ze zdjęć posługiwałem się najnowszą wersją WWT. Miałem na to godzinę przed rozpoczęciem konkursu. Pierwsze trzy kwadranse wykorzystałem by pokazać dzieciakom sam program oraz podstawowe zasady tworzenia seansów. Omówiłem szczegółowo również jak posługiwać się ulotką zawierającą podstawowe informacje o programie. Ostatni kwadrans poświęciłem eksperymentowaniu;) Zwyczajnie oddałem konsolę jednej z dziewczynek, zlecając jej odszukanie na modelu kuli ziemskiej miejsca, gdzie znajduje się BCEK. Samodzielnie udało jej się zlokalizować dzielnicę, potem sala podpowiedziała jak namierzyć ulicę zaś lokalizację budynku znaleźliśmy wspólnie - udałem się do położonego 25m od nas laptopa i myszką namierzyłem co trzeba. Bawiliśmy się przy tym całkiem dobrze ... i nikt niczego nie zepsuł. No i najważniejsze - okazało się, że rozsądne przekazanie uczestnikom  zajęć sterowania prezentacją bardzo poprawia interakcję, wprowadza element współuczestnictwa i zabawy, a co najważniejsze w żaden sposób nie zagraża bezpieczeństwu sprzętu, przy pomocy którego prowadzony jest pokaz. 

Brak komentarzy: