poniedziałek, 10 listopada 2014

Po konferencji Astronomia i badania kosmiczne w edukacji

I:\pappert\guideddiscovery\WorldWideTelescope\pilots\CBKPAN\AstroEduCBKPan.htm 
Centrum Badań Kosmicznych Polskiej Akademii Nauk widziane "okiem" najnowszej, sieciowej wersji WorldWide Telescope:
To właśnie tutaj miałem  przyjemność wziąć udział w  konferencji. "Astronomia i badania kosmiczne w edukacji"
W moim odczuciu było to bardzo sprawnie zorganizowane przedsięwzięcie w trakcie którego udało się dokonać przeglądu całego spektrum inicjatyw związanych z popularyzacją astronomii i badań kosmicznych.  Miałem przyjemność dorzucić swoje trzy grosze prezentując nasze działania związane z polską edycją programu WorldWide Telescope Ambassadors. Parę wykonanych przy okazji zdjęć zamieszczam poniżej:
Przepraszam, że nie są one zbyt dobrej jakości - nic na to nie poradzę, sprzęt którym dysponuję do najnowszych nie należy. Zachęcam zatem do zaglądania na stronę konferencji gdzie zapewne pojawią się niebawem zarówno niektóre z pokonferencyjnych materiałów jak i galeria fotografii.
Formalnie rzecz biorąc, konferencja odbywała się pod egidą PTMA oraz CBK PAN. Chciałbym jednak zwrócić uwagę, że moim zdaniem największe słowa uznania należą się Panom Ryszardowi Gabryszewskiemu oraz Pawłowi Grochowalskiemu którego widać poniżej.
To głównie dzięki nim konferencja miała taki przebieg jaki miała. Było w niej "coś", nie wiem jak to określić, pewna iskra, którą da się wyczuć gdy tworzy się coś nowego. Tak to odebrałem i za to być może zupełnie subiektywne wrażenie chcę im tutaj serdecznie podziękować, zwłaszcza że u Pawła miałem przyjemność gościć. Przy okazji - jest on redaktorem ukazującego się na portalu Orion przeglądu Media o kosmosie.
To tyle, tak na szybko, a przy okazji skoro miałem referat o WWT przypomnę, że obszerne podsumowanie dotychczasowych działań znaleźć można tutaj. Warto też wiedzieć, że od trzech dni jest opublikowana nowa wersja programu, 5.1 Gold. Testowałem ją trochę w Warszawie - pierwsze wrażenia: z jednej strony piękny, nowy model Drogi Mlecznej, z drugiej - z powodów jeszcze dla mnie niejasnych czasami przy przewijaniu widoku obraz dostaje autorotacji, którą można wyhamować jedynie resetem kamery. Reasumując - wrażenia trochę mieszane, ale jeszcze zobaczymy. Być może to tylko tymczasowy błąd związany z konfiguracją mojego komputera. Niemniej - polecam, przypomnę też że bez instalacji można pobawić się wersją sieciową, uruchamianą w przeglądarce. Wystarczy tylko kliknąć tutaj.

Brak komentarzy: